Miejsce do pisania

Miejsce do pisania

Z pozoru może być wszędzie, no może nie dosłownie wszędzie, ale przewaga mojej ostatniej pasji nad poprzednią dotyczy właśnie  też tego – doboru miejsca. Do fotografii dobierałam je bardzo starannie, musiały być nietypowe, z odpowiednim światłem , nastrojem. Aby się w nich znaleźć, czasami trzeba było przemierzyć na piechotę wiele kilometrów , wstać o piątej rano, kiedy jeszcze nie obudził się wiatr, a słońce dopiero zamierzało się wynurzyć . A obecnie? Też wstaję rano, aby przed pójściem do pracy złapać cenną godzinę , lecz nie muszę pakować aparatów i statywu,  ubierać się na gwałt  w terenowe ciuchy,   wystarczy przygotować sobie poranną kawę, owinąć się szlafrokiem, siąść na wysłużonej kanapie i otworzyć laptopa. Albo po pracy znowu go dopaść na chwilę  lub na parę godzin.

A jednak najlepiej mi się pisze w chatce w Rawdon, gdzie mogę oderwać wzrok od komputera, popatrzeć przez okno na kojącą wzrok  wiosenno – letnią zieloność lasu, jego wielobarwność jesienną lub zimową biel.  A w tej chwili  odrywam co rusz wzrok od komputera i wpatruje się w powolne płomienie trawiące kłodę drewna.  Cieszę się, że jest na świecie takie MIEJSCE, miejsce z marzeń, które daje mi natchnienie, radość, szczęście.

Dla wyjaśnienia – przez pięć dni mieszkam w wynajętym mieszkaniu w Montrealu, a na weekendy przyjeżdżam do małej chatki w lesie.

Grudzien 2012 088 copy

2 thoughts on “Miejsce do pisania

  1. Taka chatka w lesie to moje marzenie 🙂 zieleń, cisza wypełniona ptasim świergotem i szumem lasu, gdzieś w oddali mały potoczek … ale się rozmarzyłam 🙂
    yllla-cowgowiepiszczy.blogspot.com

Leave a Reply

