Wybrani tylko nieliczni

Szczególnie emigranci mogą powiedzieć o sobie, że z niejednego pieca chleb jedli, a tyczy się to też wykonywanych zawodów. Gdy pomyślę,  czego  to ja na obczyźnie nie robiłam, to aż mi się w głowie kręci. Spróbuję sobie przypomnieć – opiekunka do dzieci, sprzątaczka, przedszkolanka, restaurator antyków, sprzedawczyni w galerii, malarka, fotograf, dekoratorka wnętrz, ogrodniczka,  opreator, reżyser, no i pisarka. Mam nadzieję, że z czasem będę mogła ten ostatni zawód określić jako jedyny, to znaczy taki, który daje mi wystarczająco dochodu, abym nic innego nie musiała robić. Kiedy to nastąpi? Są momenty zwątpienia – dlaczego zabrałam się za pisanie na poważnie tak późno?-  inni zaczynają jako nastolatki, a ja jestem  – co tu dużo ukrywać, po pięćdziesiątce. Pocieszam się, że dzięki temu mam o czym pisać, bo przeżyłam więcej, ale mimo wszystko patrzę z zazdrością na ludzi, którzy wiedzieli, czego chcą już od najmłodszych lat. Do takich należą moje córki , jedna historyk, a druga animator. Ale one przyjechały do Kanady jako małe dzieci i właściwie nie można zaliczyć je do grona emigrantek.  Czy wiele osób jest takich  jak ja, o niespełnionych marzeniach zawodowych? Rozglądam się dookoła i znajduję ich mnóstwo, nie tylko  wśród emigrantów. Jak to zmienić? Rzucić wszystko i “follow your dreams”, – tak jak w Alchemiku Coehlo? Jestem ciekawa, czy kiedyś mi się to uda, na razie idę w tym kierunku małymi kroczkami.

2 thoughts on “Wybrani tylko nieliczni

  1. Jest to z pewnoscia trudna i czesto niewdzieczna droga, ktora pojelismy glownie za wzgledu na dzieci i ich przyszlosc. Wiec jesli spojrze na to zagadnienie od tej strony…to jestem zadowolona…misja wykonana. Jesli chodzi o moje zycie i marzenia…to zupelnoe “inna para Kaloszy”…:)

Leave a Reply

